decembrie 29, 2013

Ganduri pe final de an

La fiecare final de an ma incearca emotia despartirii de anul vechi si a intalnirii cu anul nou. 
Cel vechi e un prieten devotat care m-a insotit in toate zilele sale in calatoria mea prin viata, a asistat la intamplarile, bucuriile si tristetile mele, si, orice ar fi fost, m-a tinut de mana pana in ultima sa clipa...Am lasat in urma multi astfel de prieteni (vreo 40!) si imi amintesc din cand in cand de ei in evocarile mele. 
Intotdeauna cand incepe un an nou ma bucur ca am ocazia sa o iau de la zero, sa cladesc ceva, sa evoluez bazandu-ma pe experienta de pana acum, sa dezvolt ce am inceput, sa traiesc sentimentul unei noi sanse...
Inteleg ca trece timpul si lasa urme si pe chip si in suflet, dar parca nu pot constientiza, inca, faptul ca, undeva, departe, e chiar sfarsitul!
Ce-mi doresc in anul care tropaie nerabdator la usa, asteptand nerabdator sa plece 'batranul' si sa-i ia locul? Imi doresc sa fim, cu totii, mai OMENOSI, sa ne INGADUIM mai mult, sa ne DUMIRIM in cele din urma asupra a ceea ce este important si ce nu!
Lumea de azi isi urmareste asiduu propriile interese, si-a pierdut demnitatea si valorile, a cazut prada demoralizarii si a uitat ce inseamna sa fii OM! Suntem in stare de orice pentru a supravietui...sa batjocorim, sa umilim, sa mintim, sa inscenam, sa lovim in semenii nostri. 
Poate e momentul, la final sau la inceput de an, sa ne privim in oglinda si sa avem un moment de sinceritate si de luciditate fata de noi insine. Sa dam spoiala la o parte si sa ne intrebam daca suportam sa ne privim in ochi ...Sa nu mai incercam sa parem altceva decat ceea ce suntem, e obositor si inutil...mastile oricum nu acopera tot. Testul sinceritatii e dur, dar folositor daca inca mai avem in noi o farama de omenie...
Eu va doresc tuturor un an pe masura asteptarilor voastre, sa aveti intelepciunea de a pretui fiecare zi in care rasare soarele,  si... mare atentie la ce va doriti, ca s-ar putea sa vi se-ntample! 

La multi ani!

Niciun comentariu: