ianuarie 24, 2010

O poveste pe zi cu Nils

Totul a inceput in 2006, cand Ursi mi-a adus din deplasarea sa la Karlskrona un suvenir achizitionat de la Muzeul Marinei: un semn de carte sub forma unui ursulet cu bereta de marinar si cu un corp foarte lung, numai bun sa se plieze intre filele unei carti. L-am botezat pe loc Nils (de la Nils Holgerson), dat fiind locul sau de bastina...Insa aventura sa avea sa inceapa intr-o alta zi, cand i l-am aratat unei colege care are acasa o fetita cu o colectie impresionanta de ursuleti...in ziua urmatoare, m-a intrebat ce face Nils, la fel si a doua zi si jocul a continuat, ca in "1001 de nopti", aproape zilnic, intrerupt doar de perioadele de concediu si de weekend-uri. Nu mai tin minte cate povesti am inventat, nici ce anume am nascocit de fiecare data, dar important e ca Nils a prins viata si mi-ar placea ca, intr-o buna zi, si alti copii sa asculte sau sa citeasca despre ispravile sale...
Ca sa va faceti o idee, Nils e un rebel care nu face decat ce-i trece prin cap, ceva in genul lui Pippi Sosetica (o alta compatrioata de-a sa, eroina cartilor lui Astrid Lindgren, de care sunt pur si simplu indragostita!). Obisnuieste, de pilda, sa goleasca frigiderul in lipsa noastra, are tot felul de prieteni dubiosi cu apucaturi urate, ba, la un moment dat, a incercat chiar sa-si gaseasca jumatatea lipsind nu stiu cate zile de acasa, dar s-a ales 'doar' cu o droaie de copii! Alta data, o gospodina l-a confundat cu un dovlecel si l-a indesat in borcanul cu muraturi, unde a stat pret de o iarna, iar primavara s-a intors, murat bine, si a petrecut multa vreme la desarat...iar anul trecut, in ajunul Craciunului, pofticios cum il stiti, s-a ghiftuit pe furis cu 3 sarmale (atat au incaput, pe lung!), umbland apoi prin casa intepenit, vaicarindu-se si cerand pastile de dizolvat sarmale....Ar fi multe de spus despre el, dar nu mai divulg nimic, caci peste ani si ani, cand voi avea si eu timp de scris o carte, as vrea sa va invit s-o cititi!

4 comentarii:

Chritiansen spunea...

Parca imi este cunoscut laptopul din poza :))

Mărtutza spunea...

Mda! Lasa-ma sa ghicesc: ai si tu unul la fel, nu-i asa? Ce coincidenta...

Crenguta spunea...

stiai ca daca iti cumperi o papusa Pippi si vrei sa o duci in Turcia, nu ai voie? am citit in ziar ca i-a fost confiscata papusa cuiva cand a mers in Turcia pentru ca simbolizeaza femeia independenta etc ... si nu e un exemplu bun pt fetele/femeile din turcia :)).

Mărtutza spunea...

What? Bine ca mi-ai spus, ca eu am una acasa (cadou de la Ursi, din prima lui tura prin Suedia - 2003)si mai obisnuieste sa se strecoare prin bagaje...singura (ca Nils)!
Mie mi s-a parut o fetita haioasa, dar dupa ce am citit cateva carti cu ea (vreo 3) m-am indragostit de ea iremediabil! Pacat ca "mama" ei nu a luat Nobelul, mi se pare ca a revolutionat literatura pentru copii cu acest personaj "colorat"!