martie 11, 2012

Orasul bufnitei - Dora Petrila

Este cadoul de ziua mea de la Ursi, o carte pe care am citit-o pe nerasuflate, cum nu mi s-a mai intamplat din adolescenta, de la "Ciresarii"...
Am ascultat-o pe autoare povestindu-si viata intr-un interviu televizat. Atunci nu stiam nimic despre ea. Am aflat ca este un reputat medic anestezist si a publicat deja o gramada de carti pe teme medicale si nu numai. Povestea frumos si parea ca isi traise viata la intensitate maxima, asa cum putini dintre noi reusim...
Mi-am dorit sa citesc cartea proaspat lansata si...surpriza a fost maxima cand am primit-o, impreuna cu o dedicatie emotionanta, chiar de ziua mea.
O recomand tuturor: nu e o simpla incursiune in viata unei profesioniste desavarsite, dedicate meseriei si pacientilor, ci contine adevarate pagini de istorie contemporana, relatata atat de natural si convingator, incat si daca nu ai trait timpurile acelea, ti le imaginezi cu usurinta.
Ma intrebam care va fi finalul, caci ritmul a fost alert, cu un suspans sustinut, ca de carte politista, si oprirea nu putea fi decat brusca. Din contra, finalul e perfect, o delicata declaratie de dragoste pentru toti prietenii autoarei, mari si mici, care au pus umarul, de-a lungul timpului, la devenirea ei...
Felicitari, Dora, Doralina, doamna de poveste a medicinei romanesti!

Un comentariu:

Anonim spunea...

esti o norocoasa ca ai langa tine un suflet sensibil care asculta ce-ti doresti!