martie 09, 2012

"S-au cunoscut deja! Vom avea un nepotel..."

Pentru armonie in familie! E reclama la Giusto, care ma distreaza de fiecare data asa cum Armaghedon ma face sa plang de fiecare data cand moare Bruce Willis... Ieri, de ziua femeii, o prietena m-a invitat in oras si m-a anuntat ca a depus actele pentru divort. Vestea m-a surprins, dar nu m-a socat, pentru ca stiam de tensiunile din cuplu, la unele asistasem personal, fara voia noastra, dar asta nu m-a oprit sa nu ma intreb: de ce sunt tot mai multe divorturi? Intre oameni care s-au casatorit din dragoste, au facut copii si apoi au ajuns in impas. Sigur, subiectul s-a tot dezbatut, nu m-apuc eu acum sa inventez apa calda...insa ma intreb ce i-a apucat pe toti prietenii mei, inclusiv pe noi? Am ajuns un popor de nevrotici, de psihotici, de anxiosi? Ne innebuneste serviciul, ok, transportul, ok, locuinta prea mica, ok - toate astea se pot schimba, dar ne innebunim si unii pe altii mai nou si atunci facem schimb? Oare nu divortam prea usor? Oare nu ne casatorim prea repede? Ne cunoastem vreodata cu adevarat? Ne schimbam preferintele in timp? "Ne ingaduim" prea putin unii pe altii? Am incercat sa-i spun prietenei mele ca poate copilul i-a luat pe nepregatite, adica poate mai aveau nevoie de timp sa re rodeze ei insisi. Nu mi-a dat dreptate: erau deja impreuna de 2 ani, cat sa mai astepte? Parerea mea personala e ca oamenii n-ar trebui sa se casatoreasca inainte de 30 de ani, pentru ca personalitatea e inca in formare. Eu, de pilda, am simtit ca m-am schimbat radical dupa 30 de ani, am devenit cu totul alta persoana. Bine, si cum ramane cu copiii? Eu nu sunt cea mai avizata sa dau sfaturi, dar daca un cuplu nu e sudat cand apare copilul, casnicia fie se va duce de rapa, fie unul din ei (de obicei femeia) va duce tot greul si va rabda pana la adanci batraneti sau pana cresc copiii mari...N.B.Sudat nu inseamna sa fie impreuna de mult timp, ci sa impartaseasca valori si pasiuni comune, nu doar o atractie fatala.
 Imi vine in minte o imagine cu doi batranei plimbandu-se mana in mana pe aleile Cismigiului. E o amintire sau e doar in imaginatia mea?

Niciun comentariu: