martie 06, 2008

In amintirea Elsei

Am aflat azi o stire care m-a umplut de revolta. Leoaica Elsa de la gradina zoologica din Bucuresti a murit marti in urma unei supradoze de anestezic. O intrebare nu-mi da pace: de ce trebuia sterilizata o leoaica in varsta de 17 ani, dat fiind ca un leu in captivitate traieste aproximativ 20 de ani? Era atat de prolifica incat umpluse gradina de leusori? Sau domnii care vor sa ridice pe locul Zoo un grandios ansamblu rezidential nu mai au rabdare?!
Uite ce zice ''Realitatea": ''Aceasta este doar o verigă dintr-un lanţ lung de greşeli soldate cu moartea animalelor. După elefantul Gaya, la Zoo Băneasa au mai murit un zimbru, un iac, un jaguar şi mai mulţi mufloni mâncaţi de câinii vagabonzi"?!
Doamne, mi se zbarleste parul cand imi amintesc in ce conditii traiesc animalele din Madrid si din Stockholm, pe care le-am vazut cu ochii mei zburdand printr-un parc imens despartit de vizitatori prin santuri pline cu apa, nicidecum stand dupa gratii, ca la noi!
Domnilor dezvoltatori de proiecte imobiliare, mai aveti de jumulit vulpile si lupii, de incins gratare cu porumbeii si fazanii si de facut ursii salam, dupa care terenul va apartine! La ce ne trebuie noua Zoo cand animalele cele mai feroce umbla oricum libere pe strada (in jipane)...

Elsa, Gaya, voi meritati o soarta mai buna, poate macar in Gradina Raiului terenul nu e de vanzare!

3 comentarii:

Crenguta spunea...

Mi-a placut mult post-ul tau. In februarie am fost in Sibiu la Zoo.
O oroare !! Maimutele primeau rosii de mancare si alte resturi probabil aduse de pe la restaurantele din jur.
Incredibil cata tristete pe metru patrat ...

Răzvan spunea...

Nu-mi vine sa cred ca aici e tara in care a avut loc revolutia din decembrie!..
Am ajuns sa ne lasam calcati de tot felul de interese imobiliare / mobiliare, ni se pare normal ca la restaurant chelnerul sa ne trateze cu superioritate si sa strambe din nas daca indraznim sa comentam, spatiile verzi sa fie distruse chiar de catre primarii, sa se construiasca blocuri in parcuri, daca te duci la mare sa pluteasca tot felul de mizerii prin apa, sa fim supraincarcati la facturile de caldura si apa, pe teava de apa calda sa curga apa rece si tu s-o platesti la pret de apa calda...pentru ca 'merge si asa', pentru ca e nenorocitul de stil balcanic, pentru ca ajungi sa te convingi ca iesi mai 'rentabil' daca taci...
Am ajuns niste mamaligi..
Gata, nu ma mai lamentez!

Anonim spunea...

Acum ca vin alegerile electorale, avem o sansa sa fim auziti de cei care se presupune ca duc la indeplinire interesele noastre. Macar acum sa ne facem auziti, nu suntem multumiti de felul in care arata animalele din gradinile zoologice, de cum sunt hranite, cum sunt inrijite!!!! Cate anumale sa mai moara din indiferenta?